søndag den 19. januar 2014

Bogcafé og arbejdsglæde

I går var det dagen, jeg har arbejdet mig hen imod i lang tid. Anne Christines bogcafé for børn. Jeg har læst over 30 bøger, lavet folder til børnene og stikord til mig selv (30 bøger x mindst 3 navngivne personer kræver noteapparat).
Jeg var vældig spændt, for det var et sats: Kommer der nogen eller ej?

Stolene var stillet frem, alle bøgerne stod monteret på bordet med forsiden op og frem. Alt parat.

Kl. 11 stod de første børn klar. En mor, en far, 6 drenge og en pige satte sig til rette. Jeg fortalte og viste forsider. Klubben af Line Leonhardt var jeg særligt omhyggelig med formidlingen af. Den er nemlig rigtig fæl, og hvis man holder af små nuttede pelsdyr såsom dværghamstre skal man ikke læse denne bog.
Den blev nu lånt ud alligevel, sammen med en hel masse andre af de bøger, jeg viste frem.

Lidt over 12 var flokken dampet af og jeg kunne nå en bid frokost.
Lidt i 13 var jeg klar til at pakke væk og gå i gang med lidt hygge-revidering og oprydning i biblioteket, da 3 piger kom for også at få en solid dosis personlige anmeldelser. En lillesøster lyttede også med, og en pige, der ellers ikke gad det dér bogcafé kom til at sætte sig ned - og lånte også en bog med bagefter.

Så - succes! Totalt hyggeligt og jeg fik godt nok lånt en masse bøger ud. Det vil jeg gerne gøre igen måske til næste år?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar